Bransch: E-commerce
1. Bakgrund
Kundens utmaning: Kunden skulle flytta verksamhet till ny enhet med andra produktionsmöjligheter. Tajt tidsplan och liten egen organisation.
Målsättning: Lösningsframtagning för beställning av hårdvara, dokumentation av processer samt genomförande och projektledning av flyttprojekt.
2. Analys & Utvärdering
Nuvarande situation: Ej optimala processer, litet utrymme.
Identifierade problemområden: Tajt tidsplan, stora möjligheter för förbättring efter flytt vilket måste planeras för.
3. Lösning
Implementerade åtgärder: Framtagning ny layout, lösning och process för logistikenheten.
Verktyg och metoder: Solution design enligt Pokayoke-modell, Modell – flyttprojekt, och processdesign.
4. Resultat
Mätbara förbättringar: Väl genomförd flytt och uppstart.
Kundens feedback: Stark leverans under projekt och en avgörande faktor för att möjliggöra besparingarna i projektet.
Slutsats
Långsiktiga effekter: Ny optimal och effektiv enhet.
Kontaktuppgifter
Är du intresserad av att veta mer om caset eller vill diskutera möjligheter för din egen verksamhet, kontakta vårt Customer Success-team nedan.